ابزار منو ثابت


  • وب انجمن مورفولوژی جغرافیایی
  • 
  • وب هم کلاسی
  • عکس ومطالبی در مورد ماشین فراری

     

    نحوه قرارگیری موتور اتومبیل مثل سایر همنوعان در قسمت وسط و مایل به عقب هست که اصطلاحا "mid-rear engined" گفته میشه. در طراحی و تولید این اتومبیل تمرکز سازنده بشکل ویژه ای برای کاهش  اصطکاک بوده که نتیجه ای جز مصرف سوخت کمتر و افزایش بازدهی و سرعت نداشته و از این حیث از F430 یک سر و گردن بالاتر قرار داره. کلا در طراحی این سوپر اتومبیل از ماشینهای فرمول 1 بشکل ویژه ای الهام گرفته شده و در واقع تولید این شاهکار ، تجزیه و تحلیل دقیق نتایج رانندگی با یک اتومبیل فرمول 1 هست که باعث شده 458 ایتالیا در زمینه طراحی کنسول وسط و فرمان و همچنین چرخها تفاوتهای زیادی نسبت به سایر رقبا داشته باشه. در این بین شاید گفتن این نکته هم خالی از لطف نباشه که مایکل شوماخر قهرمان پر افتخار مسابقات فرمول 1 از ابتدای پروژه 458 در کنار تکنسین مربوطه بوده و به نوعی جهت دهی خاصی در فرآیند تولید این سوپر ماشین از خودش به جای گذاشته.

     

     

     

    وزن اتومبیل 1380 کیلوگرم هست که 58% از اون رو اکسل های عقب بر دوش دارن و این کاملا معقول و مناسب هست. 0 تا 100 این اتومبیل در 3.4 ثانیه محقق شده و حداکثر سرعت 458 ایتالیا ، برابر 325 کیلومتر اعلام شده است. برای کنترل این اتومبیل هم ترمزهای قدرتمندی در نظر گرفته شده بطوری که اتومبیل رو از سرعت 100 کیلومتر در ساعت با طی مسافت 32.5 متر به حالت سکوت در میاره و این یکی از بهترین عملکرد ها بین تمامی سیستم های ترمز در دنیاست.

    داخل اتومبیل سبک جدید از طراحی تریم رو به راننده ها نشون میده و این طراحی انقلابی و مهندسی کاملا رابط مناسبی هست برای برقراری ارتباط بین راننده و ماشین. فرمان کاملا بصورت صاف و به عبارتی موازی راننده قرار داره و عکس العمل های بسیار سریعی رو در قبال حرکات راننده از خودش نشون میده که این یکی از ویژگیهای اصلی خودرو های اسپرت هست ، پنل های تهویه هوا هم کاملا با زاویه مناسب در جای خودشون نصب شدن و برخلاف سایر اتومبیل ها با زاویه ی تقریبا عمود مقابل سرنشینان ، هوا رو به جریان در میارن

     

    458 با 8 سیلندر و حجم 4500 سی سی برای تولید تنها 45 دستگاه هدفگذاری شده که در اینصورت حتما قیمت رویایی رو هم باید انتظار داشت (در حال حاضر محدودیت تولید از منبع موثق تائید نشده و قیمتی هم تعیین نشده). حداکثر گشتاور 540 نیوتن متر می باشد در 6000 دور در دقیقه و بیش از 80% از آن در دور موتور 3250 در اختیار راننده قرار دارد (شاید زیاد به چشم نیاد اما سوپر اسپرتها با دور پایین میونه چندان خوبی ندارن که این امر باعث افزایش سوخت اتومبیل میشه که در مورد 458 این نقیصه تا حدودی برطرف شده. این موضوع وقتی جالبه توجه که بدونید 458 در سیکل ترکیبی مصرفی معادل 13.7 لیتر در هر 100 کیلوتر داره! یعنی یه چیزی تو مایه های نیسان ماکسیما و حتی کمی کمتر).

     


    نظرات شما عزیزان:

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:







    تاريخ : چهار شنبه 29 شهريور 1394 | 1:53 | نویسنده : هادی عزیزی |
    ابزار وب رایگان-جک و لطیفه